onsdag 5 oktober 2011

OK nedvärdera västerlandet, men inte arabvärlden

I DN gör Gunilla Borgefors sitt yttersta för att vara så PK som möjligt, genom att formulera rubriken "Principen som västerlänningar inte fattade förrän nu" ekar självförakt. Hur hade det sett ut om följande rubrik hade stått i DN:

"Principen som muslimer inte fattade förrän nu"

Arabvärlden är ju känd för sina genombrott inom forskningen. Nobelprisen tilldelas ständigt till arabvärlden för spjutspetsforskningen. Saudi-Arabien, mycket rikt land, är ju känd för att satsa merparten av oljepengarna på rymdforskning istället för att bekosta nya moskeér i västerlandet. Det är allmänt känt hur Saudi-Arabien med grannländer bygger baser på månen och deltar i internationella forskningssexperiment

Artikeln avslutar med ett uttalande från Peter Lu
"Jag hoppas att ett resultat av vårt arbete är att västerländska människor kommer att se på den islamska världen med vänligare ögon. I hundratals år låg de långt före oss inom matematik och vetenskap, det borde vi ta hänsyn till, avslutar han."

Klart vi ska se på islamvärlden med vänligare ögon, vi ska helt enkelt glömma halal-slakt, kvinnoförtryck, omskärelse, kusingiften, månggiften, förföljelse av olikttänkande, terrorism och judehatet.

Nu när man vet att araberna använde avancerade matematiska mönster glömmer jag helt enkelt bort alla dåliga petitesser som jag nämnt ovan! Med yttersta respekt, ska jag nu tillbedja alla muslimer som kommer till västvärlden och bidrar med sin fantastiska historia. Tror jag konverterar till islam omedelbart. Lika bra montera niqabs (heltäckande kvinnoförnedrande dräkt) på mina döttrar direkt

dn